Проект міського бюджету на 2014 рік є соціально орієнтованим. Загальний обсяг міського бюджету становитиме 1,2 млрд.грн. У порівнянні з минулим роком обсяг бюджету зростає на 14 відсотків. При цьому половина даних коштів (близько 600,0 млн.грн.) спрямовується на забезпечення функціонування бюджетних установ – освіти, охорони здоров'я, культури, соціального захисту населення. На виплату допомог сім'ям з дітьми спрямовується 271,0 млн.грн., на надання пільг і субсидій населенню – 56,1 млн.грн. Таким чином, прямі витрати бюджету на надання соціальних послуг та соціальних виплат становитимуть близько 80 %.
Працівники міських бюджетних установ – це значна частина жителів міста, майже 12 тис. осіб. В освіті працює 6,3 тис. чоловік, в охороні здоров'я – 4,1 тис. чоловік, в інших галузях зайнято 1,5 тис.чоловік. На оплату їх праці передбачені кошти, що на 8 відсотків більше минулого року.
Бюджетом на 2014 рік передбачається поступове, двічі протягом року підвищення рівня заробітної плати. Торік заробітна плата бюджетників зросла на 5 відсотків. Загалом при обрахунку витрат на оплату праці бюджетних працівників враховано усі види обов’язкових надбавок і доплат, в тому числі запроваджені у 2011-2012 роках додаткові види оплати праці відповідно до соціальних ініціатив Президента. Це виплата допомоги на оздоровлення медичним працівникам та працівникам закладів культури при виході у відпустку, 20 % надбавка за престижність професії педагогічним працівникам усіх закладів, яка до 01.09.2011 виплачувалась лише працівникам шкіл, а також підвищення на 20 відсотків посадових окладів соціальних працівників, які обслуговують ліжкових хворих. Крім того враховано також стимулюючу виплату – щорічну винагороду за сумлінну працю працівникам освіти (відповідно до статті 57 Закону України «Про освіту») у розмірі 50 % посадового окладу, як і у 2013 році.
Разом з тим, як і у попередніх роках, на стадії формування бюджету, на жаль, державою не у повному обсязі забезпечено фінансовим ресурсом місцеві бюджети на виконання делегованих повноважень у галузях освіти та охорони здоров'я. Внаслідок цього дефіцит коштів на виплату заробітної плати працівникам освіти становить майже 36 млн.грн. По школах недостатньо коштів на виплату заробітної плати за листопад та грудень, по дитячих садочках – за грудень. Аналогічно по закладах охорони здоров'я недостатність коштів складає 10 млн.грн. (менше місячного фонду оплати праці за грудень 2014 року. В цілому дефіцит коштів становить 46 млн.грн., що на 12 млн.грн. менше, ніж на початку 2013 року. Проте, протягом 2013 року, як і у попередніх роках, забезпечено своєчасну та в повному обсязі виплату заробітної плати працівникам бюджетної сфери, в тому числі і за грудень. При цьому виплата здійснювалась виключно за державні кошти, які спрямовуються на делеговані державою повноваження.
Важливою складовою у структурі бюджетних витрат є витрати на енергоносії. Позитивним є зниження вартості природного газу на 30 відсотків, внаслідок чого в середньому на 22 відсотка зменшено тариф для установ на теплову енергію. Це дає можливість вивільнити у порівнянні з минулим роком майже 13 млн.грн., які спрямовувались на оплату енергоносіїв та направити дані кошти на забезпечення потреб установ – придбання інвентарю, проведення поточних ремонтів.
У бюджеті передбачено у повному обсязі потребу на забезпечення якісного харчування дітей у садочках та учнів 1-4 класів у школах. Видатки збільшено на 3,9 млн.грн., або на 17,2 %.
Новим є у 2014 році забезпечення сніданками учнів 5-11 класів, на що держава виділила для міста 5,2 млн.грн.
Також приділено значну увагу оновленню матеріально-технічної бази закладів освіти. У продовження розпочатої роботи по влаштуванню спортивних майданчиків на територіях учбових закладів в бюджет 2014 року закладаються 1,6 млн.грн. коштів міського бюджету розвитку. Разом з тим, з державного бюджету на дану мету також вперше передбачається 2,2 млн.грн. Крім того, на модернізацію дитячих ігрових майданчиків на територіях дитячих садочків державою передбачено також 2,2 млн.грн. Разом 6,0 млн.грн.
По закладах охорони здоров'я збільшено витрати на медикаменти для лікування хворих у 2,5 рази, а також витрати на харчування на 11%.
В цілому для забезпечення стабільного функціонування бюджетних установ передбачені кошти у повному обсязі на якісному рівні 2013 року з урахуванням інфляційних процесів. Індекс інфляції на 2014 рік прогнозується 4,3 відсотка.
За рахунок власних доходів (ІІ кошику) міського бюджету забезпечено поточне утримання об'єктів міської інфраструктури та благоустрою. Видатки на дану мету збільшені на 8 відсотків. Дані роботи виконуються комунальними підприємствами міста, на яких працює понад 4,5 тис. чоловік.
Разом з тим, за рахунок коштів бюджету розвитку (134,6 млн.грн.) та коштів фонду охорони навколишнього природного середовища (54,0 млн.грн.) планується здійснити капітальні вкладення у модернізацію об'єктів міської інфраструктури.
Зокрема, на проведення реконструкції головної каналізаційної насосної станції передбачено 20,0 млн.грн. В цілому на ремонт мереж КП «Житомирводоканал» спрямовується понад 30,0 млн.грн.
Більше, ніж у 2 рази у порівнянні з минулим роком збільшені видатки на озеленення міста. В тому числі на знесення аварійних дерев та оновлення зелених насаджень на території міських навчальних закладів понад 0,5 млн.грн.
На облаштування майданчиків для збору твердих побутових відходів та придбання сучасних контейнерів пропонується виділити 3,0 млн.грн.
Також в бюджеті на 2014 рік у повному обсязі передбачені кошти на завершення реконструкції літнього театру «Ракушка» та завершення протизсувних заходів в сумі 6,6 млн.грн., завершення реконструкції корпусу НВК № 25 в сумі майже 4,0 млн.грн.
Крім того, передбачені кошти на капітальний ремонт комунікацій по вулиці Михайлівській в сумі 3,8 млн.грн., на капітальний ремонт Старого бульвару (5,1 млн.грн.), капітальний ремонт майдану С.П. Корольова (2,0 млн.грн.).
На зміцнення матеріально-технічної бази Житомирського трамвайно-тролейбусного управління з бюджету розвитку планується спрямувати 10,4 млн.грн., в тому числі 4,0 млн.грн. на придбання вагонів тролейбусів.
Проектом міського бюджету на 2014 рік передбачені усі неоплачені витрати та кредиторська заборгованість, які лишились перехідними з бюджету 2013 року.
До затвердження міського бюджету на 2014 рік у відповідності до Бюджетного кодексу капітальні видатки фінансувати взагалі неможливо, а поточні видатки здійснюються у межах 1/12 призначень, які були передбачені на 2013 рік.
Житомирська міська рада
www.zt-rada.gov.ua
понедельник, 3 февраля 2014 г.
0 коммент.:
Отправить комментарий
Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.